- Startavgift: Ni behöver pricka av er på anmälningslistan när ni kommer till tävlingshallen, även om ni förbetalt startavgift. Ni som betalar på plats, kom ihåg att det är kontanter som gäller! Tävlingsledningen hälsar att man gärna ser att man förskottsbetalar för att slippa långa köer i registreringen.
- Utrustning: För er som behöver meka, låna utrustning eller handla i fäktshopen, se till att göra detta före eller efter träning. På onsdag och torsdag är Mattias eller Per Ivan på plats och håller shopen öppen. På fredag kväll är vi upptagna med pistbygge. Påminner också om att det nya kravet på masker med dubbelknäppning gäller from Uppsala Cup!
- Pistbygge/rivning: Vi ses i fäktlokalen på fredag, kl.18:00 för att bygga pister. Alla som startar ska vara på plats och ta gärna med en förälder! Detsamma gäller rivningen på söndag, uppskattningsvis from. kl.14.
- Glöm inte att ta med klubbjacka! Fäktare som tagit emot sponsring via Upsala Fäktning ser till att sponsorloggorna sitter där de ska!
- Nyckel till fäktsalen: Givetvis kommer ni åt utrustningen i skåpen under tävlingsdagen. Det går också bra att värma upp i fäktsalen. Men eftersom vi är många som ska in och ut ur lokalen gäller följande regler – När någon vistas i fäktsalen ska nyckeln hänga på sin krok. Den som går sist och lämnar lokalen tom ansvarar för att nyckeln kommer upp till teknikern i tävlingshallen. Vi har inte tid att leta efter nyckeln under pågående tävling!
- Kontakt: För att minska administrationen för oss som arrangerar ber vi er kontakta rätt person med rätt ärende. Efteranmälningar eller strykningar tas med Mattias, i person eller via mail. Ni som behöver låna utrustning, prata med ansvarig tränare för er grupp – Conny, Karin eller Sofie. Sponsringsfrågor etc tas med Monica Islas. Domarärenden med Viktor Gerdin eller överdomare Björn Rasmussen. Övriga praktiska frågor till Sofie.